Badania zrobione w Stanach Zjednoczonych odkryły iż 21% ośmiolatków, 29% dzieci pomiędzy 9 a 12 rokiem życia, 51% uczniów pomiędzy 13 a 15 rokiem życia oraz 51% licealistów posiada telefon komórkowy.
Osobisty dostęp do mobilnych urządzeń uczniów | ||||
urządzenie | 8 lat | 9-12 lat | 13-15 | 16-18 |
Telefon komórkowy(bez dostępu do internetu) | 21% | 29% | 51% | 56% |
smartphon | 16% | 19% | 34% | 44% |
laptop | 37% | 42% | 60% | 67% |
Odtwarzacz mp3 | 37% | 55% | 79% | 85% |
iPad | 10% | 8% | 13% | 10% |
Tak duża ilość telefonów komórkowych i smartphonów stwarza duże możliwości na rozszerzenie e-learningu dzięki całodobowemu dostępowi do urządzeń komputerowych niezależnie czy uczeń jest w szkole czy w domu. Badani licealiści mówią iż są zainteresowani korzystaniem ze swoich urządzeń do sprawdzania ocen (71%), do robienia notek podczas zajęć (59%) do korzystania z e-booków (44%) oraz do korzystania z kalendarza (50%).
Ponadto rodzice badanych uczniów mówią (67% badanych) iż zakupią potrzebne urządzenia, jeśli szkoła wyrazi chęć do takiego ich wykorzystania. Rodzice uważają iż korzystanie z mobilnych urządzeń komputerowych pomoże szkołom w łataniu dziur budżetowych w tych trudnych ekonomicznie czasach. Gotowość rodziców do zapłacenia rachunków za technologię jest czymś co powinno zainteresować nauczycieli.
Mimo tak dużego zainteresowania uczniów i rodziców, dyrektorzy szkół nie są zwolennikami tego typu praktyk. Gdy w ankiecie zapytano ich o tą możliwość 65% powiedziało zdecydowane „Nie ma mowy”.
Z niecierpliwością czekamy na polskie tego typu badania J.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz